czwartek, 4 czerwca 2020

klasa 7 b Temat:"Duchu Ogniu ,Duchu Żarze ,Duchu Święty " część 2 (podręcznik str 140/141)




W imię Ojca i Syna i Ducha  Świętego. Amen


Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.


W imię Ojca i Syna i Ducha  Świętego. Amen
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Pan Jezus wiele razy mówił apostołom o Duchu świętym, którego im ześle. 1) (12) Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. (13) A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. (14) O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię. (15) Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania(16) JA ZAŚ BĘDĘ PROSIŁ OJCA, A INNEGO POCIESZYCIELA DA WAM, ABY Z WAMI BYŁ NA ZAWSZE - (17) DUCHA PRAWDY, KTÓREGO ŚWIAT PRZYJĄĆ NIE MOŻE, PONIEWAŻ GO NIE WIDZI ANI NIE ZNA. ALE WY GO ZNACIE, PONIEWAŻ U WAS PRZEBYWA I W WAS BĘDZIE(18(J 14,12-18)
2)(7) Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, POCIESZYCIEL nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was. (8) On zaś, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu, o sprawiedliwości i o sądzie. (9) O grzechu - bo nie wierzą we Mnie; (10) o sprawiedliwości zaś - bo idę do Ojca i już Mnie nie ujrzycie; (11) wreszcie o sądzie - bo władca tego świata został osądzony. (12) Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz /jeszcze/ znieść nie możecie. (13) GDY ZAŚ PRZYJDZIE ON, DUCH PRAWDY, DOPROWADZI WAS DO CAŁEJ PRAWDY. BO NIE BĘDZIE MÓWIŁ OD SIEBIE, ALE POWIE WSZYSTKO, COKOLWIEK USŁYSZY, I OZNAJMI WAM RZECZY PRZYSZŁE. (14) ON MNIE OTOCZY CHWAŁĄ, PONIEWAŻ Z MOJEGO WEŹMIE I WAM OBJAWI. (15)(J16,7-15)
Pięćdziesiąt dni po Zmartwychwstaniu ,a dziesięć po wniebowstąpieniu Pana Jezusa apostołowie wrócili z Góry Oliwnej i razem z Maryją oczekiwali w Jerozolimie, w Wieczerniku na wypełnienie się obietnicy. Przebywali razem, modlili się i czekali.  Duch Święty (czyli  trzecia osoba Trójcy Świętej) zstąpił dokładnie tak jak Pan Jezus obiecał apostołom .
 (1) Kiedy nadszedł wreszcie DZIEŃ PIĘĆDZIESIĄTNICY, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. (2) Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. (3) Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. (4) I wszyscy zostali napełnieni DUCHEM ŚWIĘTYM, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić. (5) (Dz 2,1-5)
Jego rolą Kościele jest  ożywianie i kontynuowanie dzieła rozpoczętego przez Jezusa. Dzieje się to przez sakramenty i nauczanie kościoła. Duch Święty udziela nam swoich darów i owoców a także charyzmatów.

Trzecią osobą Trójcy Świętej jest Duch Święty. Pojawienie się Ducha Świętego w Kościele związane jest z Dniem Pięćdziesiątnicy
Duch Święty udziela nam swoich darów i owoców a także charyzmatów
Jakie są dary Ducha Świętego?
  • MĄDROŚCI
  • MĘSTWA
  • ROZUMU
  • RADY
  • POBOŻNOŚCI
  • BOJAŹNI BOŻEJ
  • UMIEJĘTNOŚCI
Jakie są owoce Ducha Świętego
  • Miłość.
  • Radość.
  • Pokój.
  • Cierpliwość.
  • Łaskawość.
  • Dobroć.
  • Uprzejmość.
  • Cichość.
  • Wierność.
  • Skromność.
  • Wstrzemięźliwość.
  • Czystość.

2 komentarze:

Klasa 4 d Temat: Pismo Święte księgą miłości(podręcznik 32,33)

  Klasa 4 d   Temat: Pismo Święte księgą miłości(podręcznik 32,33) Módlcie się :      W  imię Ojca i Syna i Ducha  Świętego. Amen Duch...